niedziela, 15 marca 2015

Tablette graphique.


Nie wiem czy ktoś pozwoli sobie kiedyś na kupno tablette graficznej, ale mimo że na razie mało wiem na ten temat, muszą jednak coś napisać, bo ktoś kto będzie chciaŁ malować i rysować w programach, bez tablette graficznej, będzie miał możliwości malowania ograniczone. Malowanie myszką tak... ale precyzji to w tym wypadku, nie uzyska się. 
Ja posiadam taką...





 Jest duża 40x30 cm. W tym wypadku tablette będzie umieszczona przed nami, a ekran komputera, czy ekran laptopa, tak jak w moim wypadku, jest oddalony ode mnie co najmniej 75 cm. 
Piszę o tym, bo bardzo szybko stwierdziłam, że nie jestem w stanie malować w takiej sytuacji, okulary do czytania są za słabe, ekran jest za daleko, okulary noszone w życiu, nie nadają się. 

No ale... taka jest sytuacja u mnie, może wam to nie bedzie przeszkadzać. Bo macie lepsze oczka. 
Ja musiałam kupić sobie nowe okulary, takie specjalne do komputera, widzimy w nich dobrze od 30 cm do dwóch metrów. I jest doskonale!

Co do tablette to... jest to fantastyczne narzędzie do malowania, nie ma znaczenia czy używa sie ręki prawej czy lewej. Rysik trzymamy jak ołówek i używamy go w taki sam sposób. Do tego możemy regulować nacisk rysika. Rysowanie i malowanie w jego wykonaniu, to sama przyjemność. 

W tej chwili najróżniejszych tablette graficznych jest takie multum, że ktoś zainteresowany, znajdzie sobie coś, nawet nie bardzo drogo. 
Tu zaczynam temat, będę dopisywac w trakcie pracy.

Podłaczyłam tablette do W7... działa też, i znalazłam coś co przeoczyłam w XP. Okazuje się, że jest specjalne okno do pisania odręcznego i na klawiaturze. 




W momencie gdy tablette jest podłączona do programu. Jaki by on nie był.

Gdy minęło kilka miesięcy malowania, kupiłam sobie inną tablette graphique, jest to.
Intuos5 M ptk 650.

Sprawdziłam jak to wygląda w Polsce, i okazało się że jest dużo droższa jak we Francji! Dlaczego...?
Nie rozumiem tego.

I jeszcze jedno, na razie piszę Tablette graficzna, bo we francuskim jest rodzaju żeńskiego. Muszę się przestawić - i nie jest to łatwe - na pisanie tablet graficzy. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz