niedziela, 15 marca 2015

Malowanie maka na tablet gryficznym.

Po kilku miesiącach malowania myszką zaczęłam używać tabletu graficznego.
Maluję pojedyńczego maka, bo mi potrzebny jest na naklejenie na wazon zrobiony wcześniej. 
W takiej sytuacji teraz jestem... 














Ja teraz wszystkie detale maluje na tablecie, ale można je też namalować myszkę, tylko trzeba przekręcić obrazek. Ja całe początki malowania,robiłam myszką. 
Pisze dla tych którzy martwią sią że nie mają tabletu.
Dalszy ciag pracy nad makiem. 







Zeby dobrze było widać szczegóły na orginale i malowanie uŁatwic, obrazek trzeba powiększyć bardzo. Tu 300%. 

Dzisiaj dodałam trochę jasniejszego koloru na płatek prawy, bo był za matowy. 
I zaczęłam cieniować, na jednej warstwie jasnym, na drugiej ciemnym. Myszką. Z grubsza. 
W takiej sytuacji dokładność nie jest ważna, tylko kierunki. 








Wymieszałam dwie połączone warstwy z cieniami i podstawowym płatkiem. Wygląda to tak... 






Dodałam nową warstwę i będę cieniować dalej. Pokazuje każa faze, bo może kiedyś pomoże to komuś w malowaniu. 



Teraz mam wymieszany już płatek i dwie warstwy z cieniami jasnymi i ciemnymi. Widać jakimi grubościami pędzla pracowałam, trzeba zmieniać nieustannie gruboćć i ustawienie opcji. Ale do tego można się przyzwyczaić. 

Dodałam trzecią warstwę pod spód, i tam zaaplikowalam cienie rozlane, grubszym pędzlem. 





Teraz połączę lekko opracowanego maka z tymi warstwami i wymieszam kolory.
  Wyżej pokazałam kolejne fazy malowania, teraz jestem w takiej sytuacji, połączone trzy warstwy i podstawowy, lekko opracowany płatek, połączone, i teraz będę łączyła kolory pędzlem bez farby w takim mniej wiecej ustawieniu. Często zmieniam opcje. Zwłaszcza grubość pędzla. 










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz